سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی

سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی

سونوگرافی سه بعدی وچهاربعدی که در طی چندسال اخیر معرفی شده و به سرعت رواج پیدا کرده است علاوه براینکه در تشخیص بهتر برخی از ناهنجاریهای جنینی کمک کننده میباشد, با ایجاد تصاویر رنگی و چند بعدی از چهره جنین برای والدین جذاب بوده و میتواند باعث ثبت خاطراتی زیبا از دوران بارداری باشد.

هيستروسالپنگوگرافي در کرج
هيستروسالپنگوگرافي در کرج

در سونوگرافی دوبعدی معمولی از امواج فراصوتی استفاده میشود که فاقد آثار مضرر برای جنین میباشد، در مورد سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی نیز مبنای کار همان امواج است که تاحدی تقویت شده است و از امواج نوع دیگر و یا اشعه مضری استفاده نمیشود. تاکنون آثار مخربی در استفاده از سونوگرافی سه بعدي و چهاربعدي گزارش نشده است ودر موارد درخواست پزشک یا والدین ، انجام یک نوبت آن در سه ماهه دوم و سوم بارداری بلامانع میباشد.

در سونوگرافي سه بعدي تصاوير حاصله به صورت عكس هاي رنگي و چند بعدي ميباشد ولي در سونوگرافي چهاربعدي ،يك بُعد ديگر يعني بعد حركت نيز اضافه شده و تصاوير حاصله بصورت كليپ ها و فيلمهاي كوتاه و رنگي است.سونوگرافی سه بعدي و چهاربعدي در تشخیص برخی ناهنجاریهای صورت نظیر شکاف لب و ناهنجاریهای اندام همچون انگشتان اضافه و پاچنبری و همچنین تشخیص جنسیت جنین در هفته های پایین تر کمک کننده است.

هيستروسالپنگوگرافي در کرج
هيستروسالپنگوگرافي در کرج

بخش تصویربرداری بیمارستان مریم در زمینه انجام سونوگرافی سه بعدی و چهاربعدی پیشگام بود و طي دوسال اخير مراجعين زيادي در اين رابطه داشته و توانسته است بخوبي انتظارات مراجعين را براورده سازد. در بخش سونوگرافي بيمارستان مريم امکان تهیه بهترین تصاویر را به همراه ارائه عکس رنگی و سی دی را به مراجعین محترم دارد. (مشاهده اطلاعات تماس..)